Jak využívat školní zahradu? Další exkurze nabídla různé způsoby
26. 9. 2018
Že ve školní zahradě lze provádět téměř ty samé činnosti jako uvnitř budovy a navíc mnohem pestřejším způsobem, se pokusila ukázat naše letošní třetí exkurze Zahrada hrou. Tentokrát jsme celý den strávili na jediném místě – ve Fakultní MŠ Arabské v Praze.
Exkurze zaměřená na využívání školních zahrad byla už z podstaty velmi interaktivní. Pedagožky, které mezi účastníky převažovaly, se na jedno odpoledne vžily do role žáků a pod vedením dvou lektorek zkoušely tvořit venkovní program pro děti předškolního věku. Lektorka Justina Danišová ze vzdělávacího centra Tereza navázala svým workshopem na předchozí teoretickou přednášku psycholožky Šárky Mikové zaměřenou na teorii typů a ukázala několik příkladů aktivit, které zaujmou děti různých povah.
Inspirativní bylo také nahlédnutí do školky, která zahradu využívá po většinu dne. Exkurze se konala za běžného provozu, mohli jsme tak například vidět, jak probíhá společné stolování venku, nebo jak vypadá odpolední program, kdy se zahrada otevře jako komunitní prostor i pro rodiče dětí.
A co si z exkurze odnesly samy účastnice? Zde jen několik dojmů a postřehů:
„Krásné prostředí, úžasná zahrada, super nápady na hry a učení venku. Hned všechno vyzkouším(e)!“ Veronika L.
„Přinosné pro mě byly hlavně konkrétní nápady v zahradě a možnost poptat se na průběh realizace některých prvků a užití v praxi.“ Ivana V.
„Exkurze byla nad rámec mého očekávání. Získala jsem podněty pro naši zahradu, kterou se chystáme v brzké době rekonstruovat, a mnoho dalších námětů pro práci s dětmi.“ Ivana B.
fotogalerie
kontakty
Nadace Proměny Karla Komárka
Evropská 866/71
160 00 Praha 6
+420 773 654 317
info@nadace-promeny.cz